Kjøpsbetingelser

Kjøpsvilkår

Navn:EQUITOPIA AS

Epost: post@equitopia.no

Telefon: 90 77 32 33

Adresse: Håvundvegen 333, 3711 Skien

Organisasjonsnummer: 824 447 012 foretaksregisteret

Leveringsbetingelser og risiko

Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen. Gratis frakt gjelder ikke fôrsekker. Vi gjenbruker esker.

EQUITOPIA AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@equitopia.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen, da varen må leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Bestilling

Det er lett å handle på nettet. Så snart du har sendt din bestilling til oss vil du motta en bekreftelse på dette via e-mail. Vårt mål er å ekspedere kundene så fort som mulig. Normalt pakker og sender vi samme dag. Vanligvis er leveringstiden fra 2 til 10 dager. I travle perioder kan det ta noe lengre tid. Trenger du noe umiddelbart ring oss og vi vil gjøre det vi kan for å få det sendt samme dag. Du er selvfølgelig også velkommen til å sende din bestilling pr. post eller e-post. Om du ønsker en personlig service, kan du ringe inn din bestilling i våre åpningstider.

Vi gjør samtidig oppmerksom på at det er forbudt å bestille varer til andre enn seg selv, med mindre dette er klarert med mottaker. Er du under 18 år kan du bare handle hvis du får en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@equitopia.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, feil i lagerbeholdning og endring i priser i vår nettbutikk.

Vi gjør oppmerksom på at vi kan bli utsolgt på enkelte varer. Hvis dette skjer så vil vi ta kontakt med deg om forventet leveringstid og du belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres. Hvis du har kjøpt ett produkt som er bestillingsvare, så vil forventet leveringstid være indikert på produktsiden etter at du har valgt varen.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 2-10 dager.

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inkl 25% mva.

Uavhentede pakker

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss.

Equitopia AS forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Uavhentede pakker som sendes i retur vil bli debitert returfrakt pålydende Kr 350,- eks mva. i gebyr.

Eventuelt mellomlegg vil bli fakturert kunden.

Å unnlate å hente pakken, er ikke det samme som å benytte seg av angreretten! Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte kundesenteret for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.

Juridisk navn: EQUITOPIA AS

Org nr: 824 447 012 foretaksregisteret

Sikkerhet

EQUITOPIA AS tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@equitopia.no.

Retur & Reklamasjon

Ønsker du å returnere varen du har kjøpt så må vi få beskjed om det innen 14 dager etter varens ankomst. Send oss en e-post til post@equitopia.no . Merk e-posten med angrerett og bestillingsnummeret i emnefeltet. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.

Når du mottar varer fra oss vil det medfølge et angrerettskjema. Varen må så returneres til Equitopia AS innen 14 dager etter det. Dette skjemaet fylles så ut og returneres til oss sammen med faktura og varen.

Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse dens art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper for eventuelt videre salg.

Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, original innpakningen er uskadd og faktura/returnota fylt ut. Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjort og vasket. Disse regler gjelder uten unntak.

Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte.

Equitopia AS forbeholder seg retten til å akseptere eller avvise refusjoner hvor produktet ikke er i salgbar tilstand.

Dersom vi ikke har størrelsen/fargen kunden ønsker på lager, vil vi gi kunden beskjed om dette og refundere pengene for varen tilbake.

Equitopia vil sende produktet som byttes gratis en gang per bestilling. For ett andregangs bytte vil vi fakturere normale fraktkostnader.

Produktet skal pakkes ordentlig inn i en eske eller en refusjonskonvolutt. Det opprinnelige produktets emballasje må være i returpakken i sin opprinnelige tilstand.

Returporto betales av avsender og sendes med posten som en normal pakke uten postoppkrav. Varer som sendes i postoppkrav vil ikke bli hentet ut.

Vi setter pris på om du sender med noen ord som og forklarer hvorfor du returner varen.

Etter at vi har mottatt ordren din vil du bli kreditert innen 14 dager ved angrerett.

Spesialbestilte produkter

Spesialbestilte produkter har ingen angre/retur- eller bytterett ettersom det anses å være et personlig produkt, herunder ridestøvler og broderte produkter.

Salgsvarer

Angrerett/retur gjelder ikke for tilbudsvarer. Sendes salgsvarer tilbake

Reklamasjon

Du kan reklamere på en feil eller skadet varer innen 14 dager. Når du mottar varer fra oss vil det medfølge et angrerettskjema. Hvis du ønsker å returnere varen så må vi få beskjed om det innen 14 dager etter varens ankomst. Det medfølgende skjemaet fylles så ut og returneres til oss, sammen med varen.

Varen må være rengjort og vasket.

Returporto betales av avsender og sendes med posten som en normal pakke uten postoppkrav. Varer som sendes i postoppkrav vil ikke bli hentet ut.

Etter at vi har mottatt ordren din vil du bli kreditert innen 14 dager ved angrerett.

Skadede varer/feillevering. Om du oppdager at en vare er skadet ved levering, eller at Equitopia AS har sendt deg en feilaktig vare, kontakt vår kundeservice på tlf. 90 77 32 33.

Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

Varene sendes til:

Equitopia A/S

Håvundvegen 333
3711 Skien

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Rabatter og salg.

Eventuelle prosentrabatter fra rabattkoder gjelder ikke på salgsvarer og på enkelte produkter. 

Betaling

Du kan velge mellom å betale med kort eller faktura. Vi samarbeider med Klarna for at du skal føle deg trygg når du handler hos oss.

Vi aksepterer alle de vanligste bankkort/kredittkort: Visa, Mastercard.
Vi tilbyr også tjenesten Klarna faktura som vil si at du ikke betaler før 14 dager etter du har mottatt varene. Klarna er en enkel og trygg måte å handle på.Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto, blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler.

Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbruker skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen. Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned.
Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Når du gjennomfører betaling med kort blir du videresendt til Klarna sin betalingsløsning. Løsningen benytter SSL slik at alle data blir kryptert.
All kortinfo blir håndtert av Klarna og videresendt til din kortutsteder for verifisering.

Kundeklubb

Velkomstkuponger kan kun brukes av nye medlemmer. Melder du deg inn og ut av kundeklubben og deretter melder deg inn igjen gjelder ikke velkomstkupongen. Alle rabatt kuponger fra kundeklubben gjelder ikke salgsvarer og enkelte andre produkter.

Hvis du får rabatt på en bestilling, fordeles rabatten på de enkelte produkter i din bestilling. Hvis du returnerer ett eller flere av produktene, vil vi refundere den nedsatte pris på det returnerte produktet.